Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a70r92t77i27n30a 20M37o65u52d51r52á 7110633486729

Ještě k té hygieně.

Píšete, že argument o nehygieničnosti celotělových plavek neprojde, protože "burkini jsou vyrobeny ze stejného materiálu jako běžné plavky".

Pro hygienu není rozhodující pouze materiál jako taková, ale také jeho množství a další okolnosti. Hygiena neřeší jen působení navenek, tedy směrem k okolí. Neopominutelný je pochopitelně vliv přímo na uživatele.

I v syntetických materiálech, jako jsou třeba polyestery, polyamidy, polyuretany, polyisopreny a další, voda uvízne, vlivem gravitace po nich zvolna stéká a následně se hromadí v určitých místech, jimiž jsou švy, záhyby (i přechodné) a níže položené partie (na ležící ženě jsou to záda nebo břicho, záhyby pod prsy a rozkrok, na sedící ženě stehna, záhyby pod prsy, případně mezi dalšími tukovými laloky a samozřejmě hlavně rozkrok.... v případě celotělových burkin je navíc ohroženo podpaží, loketní a podkolenní jamky, jakož i další celé plochy paží a nohou v závislosti na poloze, kterou žena zaujímá; vlasy pod čapkou a jemná kůže krku pochopitelně trpí taktéž, je-li trvale zakryta).

Stagnující voda na tělo působí jak fyzikálně, tak chemicky, způsobuje podchlazení vnitřních orgánů a lokální poškození kůže (násobí ho nevhodné složení vody a následné zapaření). Důsledkem toho jsou záněty močových cest, jakož i úporné gynekologické záněty různého druhu, nejčastěji kvasinkové. Pod mokrou čapkou se vesele množí pityrosporum ovale (lupy) a samozřejmě také i jiné patogeny, často agresivnější, jimž se pochopitelně velmi daří i v zapařených záhybech kůže.

+2/0
25.8.2016 10:25

M55a57r19t26i91n25a 60M92o54u54d59r47á 7660363756689

Žena v zapařených burkinách (a zapářce se nevyhne, i kdyby do vody vůbec nešla, protože se samovolně potí) je taková pěkná časovaná biologická bomba. Je možné, že poškozuje jen sebe samotnou (v závislosti na vlastní imunitě), může však poškodit i ostatní, ať už přenesením chorobopllodných zárodků v uzavřeném prostředí (což jsou ale i mělké mořské zálivy, v nichž se voda měmí jen při přílivu), nebo přenesením nákladů na její léčení (má-li zdravotní pojištění).

+1/0
25.8.2016 10:26
Foto

M71a83r93i19k88a 54I38v61a89n16o44v50á 7743813820

S tím se dá souhlasit. Já bych právě z těchto důvodů burkini nosit nechtěla. Předpokládám, že ty ženy si jsou vědomy těchto nevýhod a jsem přesvědčena, že pokud nějak škodí, tak pouze sobě. Myslím, že se do těch zálivů dostává mnohem větší bordel než ten zapařený rozkrok. Ještě bych dodala, že lidi si dobrovolně ničí zdraví mnohem víc, například kouřením nebo přecházením nemocí.

0/0
25.8.2016 11:15
Foto

J36a47n86a 97M12a47j20o18v72á 4845532766543

Tomuto argumentačnímu faulu (závěrečná věta) se obvykle říká "úhybný manévr", někdy také "odvedení pozornosti".

0/0
25.8.2016 13:20

M71a60r46t12i71n76a 87M32o96u25d24r87á 7570483826159

I kdyby škodily pouze sobě (jako že ne, protože minimálně nakazí partnera, když už zrovna ne nikoho dalšího), tvrzení "lidi si dobrovolně ničí zdraví mnohem víc, např. kouřením..." není relevantní. Je to, jako byste tvrdila třeba že "Pepíček už jednu ručičku nemá, takže nebude vadit, když mu uříznete i druhou". Ospravedlňovat něco špatného poukazováním na existenci dalšího špatného, je nonsens. Existující excesy nemohou být omluvou pro jakékoliv další excesy, to bychom se daleko nedošli, že.

Jestliže byste sama burkiny nosit nechtěla, proč je tedy hájíte?

Aby se v nich pařily a kvasily jiné???

0/0
25.8.2016 16:37
Foto

M72a86r74i54k44a 21I24v83a77n37o19v16á 7773383830

Pokud je to jejich svobodné rozhodnutí, tak se mi příčí jim to zakazovat, jelikož tím neohrožují nikoho dalšího. To je jako zakazovat nošení spodního prádla z určitých materiálů. Ale jsou to stejně dohady. Já jsem na sobě burkini nikdy neměla, předpokládám, že vy taky ne, takže vlastně nemůžeme říct, jak to na nich schne či neschne.

0/−1
25.8.2016 17:52

M51a32r23t29i77n50a 40M23o48u65d83r22á 7590393596299

Ale to není jejich svobodné rozhodnutí, nýbrž výsledek důsledného vymývání mozku islámem.

Mají-li být burkiny jakýmsi pokrokovým mezičlánkem zmírňující dopady islámu, tedy nepatrně osvobizující ženu (skutečné osvobození je teprve nudismus, který je ze zdravotního hlediska jediný optimální) nemohou to být burkiny nošené na půdě EU. To je jako dráždit vzteklého psa zpoza plotu, místo aby byl tento pes důsledně vychováván.

Jak burkiny schnou či neschnou lze velmi snadno odvodit. Na to není nutné je zkoušet. Rozhodně bude "komfort" jiný než v tenkém tričku přes plavky, které lze bez rizika kdykoliv sejmout (to tričko.... ale sundala bych klidně i ty plavky, a ráda)

0/0
25.8.2016 19:16
Foto

K42a46r30e96l 40B19o64h39á86č81e18k 1911657986584

Ve výjimečném stavu, ve kterém Francie je...je dobré pokusit se udělat maximum proto, aby nedocházelo ke zbytečným incidentům...i za cenu dočasného omezení lidských práv...tož asi tak :)

+1/0
25.8.2016 8:59

M47a54r91t10i67n79a 97M51o90u34d31r90á 7410843816649

Přesně tak.

Ovšem pokud by Francouzi byli prozíravější, nemuseli dnes mít výjimečný stav

+1/0
25.8.2016 16:37

P63a45v90e87l 19K47i29l29i21k 2442403207842

Zajímavý pohled na věc a podle mě rozumný. Diskutující kteří Vám spílají si vůbec neuvědomují, že zákaz burkin je především UKÁZKOU SLABOSTI A ZBABĚLOSTI francouzský politiků a úřadů. Francouzi se bojí říct, že mají strach z islámu, který je v brzké době zřejmě zcela pohltí, nebo alespoň rozvrátí jejich společnost. Francouzi se bojí pojmenovat věci pravými jmény. Slavná to politická korektnost. Francouzi se bojí zakročit proti masám modlících se muslimů ve velkých městech, zejména v Paříži, kde modlící se dávají najevo svou sílu a nadřazenost. Takovéto chování by si samozřejmě muslimové v muslimských zemí nemohli dovolit. Francouzi se bojí bránit svou zemi. A většina francouzů si toto všechno ani neuvědomuje, nebo se bojí si to vůbec připustit.

Zákaz burkin není v žádném případě řešením problému. ZÁKAZ BURKIN JE PĚDSMRTNÁ KŘEČ Francie. Jestli si toto neuvědomíme, skončíme stejně.

Ode mě karma.R^

+3/0
25.8.2016 1:14
Foto

J84a41n64a 10M21a90j22o90v59á 4605762506223

Tak já si to shrnu:

- oceňujete autorčin pohled na věc

- kritizujete Francii za to, že nechala situaci dojít tak daleko, že je možné, že je islám pohltí, za to, že proti muslimům nazakročí

- říkáte, že zákaz burkin v tomto směru nic neřeší

kritizujete diskutéry, že vyjadřují názor, který jednoznačně odkazuje k tomu, že nechceme dopadnout jako Francie (tak, jak ji popisujete).

A za to vše dáte autorce karmu. Asi jsem nějaká zmatená, ale za mne si to téměř půvabně protiřečí.

+4/0
25.8.2016 7:30
Foto

M98a15r97i33k81a 74I32v46a27n13o56v60á 7383273420

Myslím, že pan Kilík pochopil základní myšlenku v článku, totiž že zákaz burkin naprosto nic neřeší, je to jen účelová provokace mířená na muslimské ženy, které jsou prostě vidět. Naopak zásadní problémy v podobě kvetoucí kriminality a radikalizace na pařížském předměstí jdou do pozadí. Zákaz burkin nám tu Evropu nezachrání, spíš naopak.

+1/0
25.8.2016 7:53
Foto

J57a68n56a 93M22a20j36o33v19á 4985292926323

Myslím, že překlad nepotřebuji, mozek naštěstí vlastním a ráda si počkám na autora výroku. Nicméně děkuji.

+2/0
25.8.2016 8:44

M13a85r94t77i88n13a 48M95o47u46d21r93á 7920803386799

Ta Vaše "základní myšlenka" je chybná.

Správné znění by bylo, že "burkiny neřeší celý problém a je tedy nutné neprodleně prosadit další zásadnější kroky".

Burkiny jsou jen jedním z dílků mozaiky, nicméně totu mozaiku je třeba sestavit celou. Zákaz burkin není provokací, provokací je nošení burkin (ke správnému posouzení vztahu je totiž třeba rozlišovat, který z prvků je cizorodý).

+2/0
25.8.2016 10:48
Foto

M35a82r78i43k52a 44I64v48a66n24o88v89á 7163783400

Dobře, jaké další kroky? Zákaz hidžábu? Zákaz pokrývky hlavy? Zákaz Islámu? Zákaz všech náboženství? Zrušení mešit? Zrušení všech náboženských budov? Nedovedu si představit, jak by ty "zásadnější" korky měly probíhat.

0/−1
25.8.2016 10:52

M59a70r46t50i48n24a 52M21o42u79d94r45á 7730633236839

Ano, zákaz islámu, jelikož není kompatibilní s naší Ústavou.

+1/0
25.8.2016 16:38
Foto

J39a10n50a 40M64a75j58o66v64á 4295802886983

Taky už jsem přemýšlela nad protiústavností, taky se mi to tak jeví.

+1/0
25.8.2016 17:49

A95n69t65o86n74í74n 53P53e65t84r67k92o12v82s97k78ý 8799510630365

Zákaz burkin (burky, nikábu a ostatních prehistorických projevů radikalismu a náboženského fanatismu) je jen jeden z mnoha nutných kroků k porážce islámského ortodoxního a nenávistného fundamentalismu. Sám o sobě samozřejmě nic nevyřeší, na to ani nemůže mít ambice.

+2/0
25.8.2016 12:46

V23i48k59t50o12r 80Š91e16d26i69v59ý 8256561510756

Má smysl. Dává na vědomí, že aspoň některým Evropanům islámské symboly dost zásadně vadí.

Doufejme, že to bude pokračovat třeba zákazem muslimských modliteb na veřejnosti.

A dál a dál.

+4/0
25.8.2016 0:21
Foto

M91a29r69i30k20a 56I98v71a17n47o56v66á 7953773240

Motlitby na veřejnosti jsou ve Francii zakázány již dlouho: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/8766169/Praying-in-Paris-streets-outlawed.html

Pokud jde o zákaz islámských symbolů, tak burkini jsou celkem zanedbatelné. To byste musel zakázat hijab, ovšem to v žádném případě není jednoduché, protože by to znamenalo zákaz pokrývání hlavy. Do toho žádný politik nepůjde.

+1/−1
25.8.2016 6:45

M10a91r66t50i49n55a 66M83o93u68d57r82á 7930503386269

Stokrát nic umořilo osla

+1/0
25.8.2016 10:49

J26i19ř62í 37Ř58e69z94n64í64k 4152102123835

Lze pouze doporučit Evropské komisi, aby nepřijímala toliko direktivy ohledně velikosti banánů, ale rozmáchla se k daleko zásadnější směrnici, předpisující nejenom jednotnou velikost plavek, ale také třeba obuvi.

+1/−1
24.8.2016 23:11

L16u12b76o15š 33C12h18l75u11m83s91k97ý 2600215478255

Docela s vámi souhlasím. Do moře, do rybníka, do řeky ať si každý leze v čem chce. Ovšem něco jiného jsou veřejné bazény. Tam si provozovatel může koupací úbor stanovit a vy to buď respektujete, nebo vás tam nepustí. (Např. někde vyžadují koupací čepici.) A když jsem viděl (jen fotky) jak některé muslimské dámy "perou své prádlo" (ne burkini, to bych ještě respektoval) v bazénu, dobrý pocit kolem žaludku jsem neměl. (Určitě se ale před tím důkladně sprchovaly.) Ale, celá ta bouře kolem zákazu burkin je jen zoufalá akce zoufalých lokálních politiků, jako reakce na neřešení jiného, zásadního problému, centrálními vládami.

+5/0
24.8.2016 22:00
Foto

Š15t70ě54p89á38n92k38a 47B18e29r45g37e61r50o46v70á 8603801260630

Když napíšu, že váš článek považuji za brutálně naivní, není to nijak edukativní.

Tak snad jen doporučím pečlivé studium historie, protože osobní zkušenost z diktatury, otroctví a války nikomu nepřeji. Bohužel cesta k nim je lemována takovými ušlechtilými názory v nepravou chvíli, jaké píšete výše.

+9/−2
24.8.2016 20:47
Foto

M33a79r84i74k37a 41I34v21a12n25o20v53á 7883933190

Co konkrétně je naivní. Ve zkratce říkám, že zákaz burkin je hovadina a že by se měly řešit závažnější problémy jako zcela nezačleněné pařížské předměstí. Co je na tom naivní?

+3/−4
24.8.2016 20:50

M25a70r19t55i67n93a 57M68o95u50d67r38á 7390333206809

celé je to naivní

+6/−2
24.8.2016 21:04
Foto

M96a87r66i40k40a 43I23v65a27n89o22v36á 7643403510

Aha, takže prostě nevíte co napsat.

+1/−1
24.8.2016 21:16

M28a45r78t36i25n92a 86M68o93u37d38r26á 7450963186239

bylo by to házení hrachu na zeď

+2/−3
24.8.2016 21:21
Foto

M39a15r37i53k23a 58I59v94a58n53o28v42á 7403393260

No prostě nevíte, to se stává.

+1/−1
24.8.2016 21:27
Foto

J26a76n14a 88M12a24j40o33v21á 4125592386233

K čemu ta pavlačová provokace, když jste tak mírumilovná?

+3/−1
24.8.2016 21:42
Foto

M93a45r15i52k86a 84I83v82a51n81o90v32á 7863353180

Už mlčím:-P

+1/0
24.8.2016 21:44
Foto

Š81t61ě57p52á76n59k33a 37B43e81r77g89e27r12o77v25á 8983641240890

Vysvětlovat vám to je asi podobné, jako říkat malému dítěti, aby nesahalo na rozpálená kamna.

+7/−1
24.8.2016 21:19
Foto

M16a65r42i58k57a 87I44v34a53n27o62v92á 7423773740

To je řečí. Bohužel žádný věcný argument.

0/−1
24.8.2016 21:39
Foto

Š68t34ě98p14á84n59k62a 37B61e69r82g16e67r51o27v76á 8423801680740

Zdá se vám tvrzení, že se spálíte o rozpálená kamna jako nevěcný argument?

+2/0
24.8.2016 21:42
Foto

M32a14r69i17k52a 16I16v74a50n49o98v24á 7573773770

Rozhodně. Vůbec netuším, ke které části článku se vyjadřujete. Pokud k celému, tak můžete zmínit pár zásadních bodů, které vás nadzvedají ze židle.

0/0
24.8.2016 21:46

J24o14s60e62f 53L95e59i51n88e45r 8277569217462

Ten zákaz, je samozřejmě nesmysl.R^

+5/−4
24.8.2016 20:21

M93a27r19t72i14n61a 81M92o97u20d19r23á 7370473216159

správně měli zakázat všechny hábity - a plošně

+3/0
24.8.2016 21:21

E38v56ž37e22n 26P78o37l72á25č79e24k 6333899945

A zítra se naše ženy budou bát na pláž bez burkin

+7/0
24.8.2016 19:31
Foto

M93a69r80i32k40a 35I19v95a94n83o22v13á 7943463340

Tak proto budeme pro jistotu všechny ženy nutit do bikin?

+1/−3
24.8.2016 20:41

T16o83m54á23š 42P18í14c40l 3416193301127

Ne, donutíme jejich otrokáře, aby jim nenutili buriny.

+3/0
24.8.2016 21:08
Foto

J38a58n80a 71M86a98j38o39v86á 4815112376243

Byla bych pro to nikoho k ničemu nenutit, jen je držet dál od "naší" kultury.

+7/0
24.8.2016 21:10
Foto

M19a53r43i33k27a 78I53v30a87n69o65v81á 7253843630

Ony to dělají dobrovolně. Pokud dochází v některých rodinách k útlaku, tak takové ženy můžou na burkini a pláž zcela jistě zapomenout. Ty ženy v burkinách jsou z těch liberálnějších kruhů.

0/0
24.8.2016 21:15
Foto

J62a59n59a 29M11a76j38o34v18á 4845832736173

...a to je část toho průšvihu.

+3/0
24.8.2016 21:35

E63v33a 77M68a44t69i97á83š86k60o86v87á 6423425719

Spíš to dělají "dobrovolně".

+2/0
24.8.2016 21:40

A76n64t85o32n46í77n 78P66e80t34r97k89o11v68s59k59ý 8199240300515

Takže žena, která dodržuje ortodoxní islámská pravidla v oblékání je z "liberálnějších kruhů"? Co se to ještě nedozvíme? Víte kdo je z liberálnějších kruhů? Íránky, které si tajně fotí selfie bez hidžábu!!Jen tak si porovnejte styl oblékání žen v Íránu (a nejen tam)před r. 1979 a nyní. Ať vidíte jakým směrem se ubírá "liberálnost" v muslimských zemích. A stejný proces Vy obhajujete i zde v Evropě. A to je ten čelinč, jak velmi výstižně říká ve svém blogu p. Větvička.:-/

0/0
25.8.2016 12:57
Foto

M28a34r95i82k40a 96I13v74a71n27o86v39á 7103723470

Ženy z "My stealthy freedom" (Ty Íránky) jsou nepraktikující muslimky a svými aktivitami bojují proti autoritářskému režimu. Já se bavím o těch liberálních ale praktikujících.

0/0
25.8.2016 13:02
Foto

J85a48n16a 93M50a82j97o79v78á 4435112486343

Některé kulturní a zejména "filozofické" rozdíly komunit jsou natolik výrazné, že jsou neslučitelné, aniž by jedna komunita pohltila druhou.

A to bude situace o které se teď pokoušíme diskutovat.

Nepůjde to. Právě pro tu neslučitelnost.

+7/0
24.8.2016 21:10

J76i45ř65í 45Ř23e17z75n92í34k 4882282703155

Ale půjde, muslimská komise stanoví velikost spodní části plavek a křesťanská komise stanoví velikost horní části plavek. A to je multikulti v praxi.

0/0
24.8.2016 23:14

M61a79r50t34i34n52a 24M29o52u64d68r40á 7320713496899

Snůška nesmyslů.

+4/−3
24.8.2016 19:18

A94n44d15r29e66a 18H36o14r78ň63á16k48o58v66á 2760118417695

Zde je důkaz, že přijmení se může mýlit :-)

+2/−6
24.8.2016 19:43



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.